Alla inlägg under maj 2008

Av selma - 28 maj 2008 18:09

Hejsan hopp´san.


VILKET VÄDER! I helgen kommer det

ju koka i vårt avlånga Sweden, +28 grader.

SKÖNT" Sommaren är ÄNTLIGEN här med

många om och men. Snö, sol, snö, sol.

MEN DU ÄR DET HÄR FÖR ATT STANNA!

Eller hur?



Av selma - 9 maj 2008 14:23

Mums, Mums, MUMS!

Alla lika goda, Här är ett

recept på min älskade smoothie!

1 pers.

1 dl. hallon

½ dl. blåbär

2-3 dl. yoghurt ( vanilj )

valfritt med socker.

Mixa bären, häll i yoghurt,

mixa tills allt är blandat.

Färdigt, Smidigt, Nyttigt

och världs-gott! =)

Av selma - 7 maj 2008 16:06

Shorts,Shorts,Shorts.

Snyggt med både tights och

barbent.

Zooma

www.ellos.se

priset: 249 kr.

Zooma

Grr,,, skit coola shorts med bästa priset!

För dem här behöver du endast ge 149 kr på

www.ellos.se



Av selma - 7 maj 2008 15:29

Det romantiska med blommigt,

jag ÄLSKAR det. Här kommer lite

godis för ögat. Mums!

www.ellos.se

priset: 199 kr

Zooma

En sååå socker söt klänning med ett

gammal-dags stuk, utmärkt för vardagsfin

och fest. Matcha med ett par t.ex spets-

tights och en söt uppsätning.

Tips: Om du ska ha smycken till detta,

välj silver-smycken för att guld-smycken

kommer mönstret i klänningen försvinna

eftersom det är i dem tonerna, satsa på

något lite längre smycke och gärna armband

med berlocker.

www.ellos.se

priset: 199 kr.

Zooma

En jätte gullig klänning som är HELT rätt

till sommaren och våren, satsa på en

söt beige-vit kofta på sommarkvällen.

www.ellos.se

priset: 199 kr.

Zooma

En super-duper söt tunika.

En prisvärd tunika i allra högsta slag!

Jätte söt med capri-jeans.

www.ellos.se

priset: 199 kr.

Av selma - 6 maj 2008 17:26

ÄNTLIGEN

detta är väl nått av det man längtat mest efter!
Grillen, MUMS!

Lika gott allt man grillar, mysigt att sitta på altanen

med en filt och se hur solen går ned,

finns det nått härligare med jumna vår-och sommar

kvällar. Ikväll ska jag och pappa grilla, det ska bli

mys,mys,mys,mys!

Efter det springer Mammsen och Carina vårruset,

jag anmälde mej ej i tid men annars skulle jag få

springar med och äta pick-nick efter,

men nästa år ska jag och ett gäng kompisar ut och

springa det! Japp, nu blir det grillning,

hoppa studsmatta och efter det* bapapapapapapaPAA!*

ANDRA AVENYN, är det nån mer som ÄLSKAR det programmet,

i så fall skriv gärna! Jag får faktiskt erkänna att jag sett alla

avsnitten*hmhmmm...*

Men vissa tv-program fastnar man bara för eller hur?

Ja, som sagt, GRILLNING HERE I COME!


/´Kramiiisar SelmaBelma.

Av selma - 6 maj 2008 15:24

2007 var dem här glassarna svenskarnas favoriter:






1. Daimstrut 2. Sandwich 3. Magnum Mandel 4. Piggelin 5. Tip Top 6. 88:an 7. Magnum Classic 8. Nogger 9. Magnum Strawberry White 10. Twister

Detta året kommer dem här glassarna tillbaka!

-Cornetto citron

-Cornetto frutti disc, denna glassen är årets helt nya nykomling.

-Calippo

-Footballissimo

-Lakrits-pucken

-Magnum java

-Magnum mayan mystica

-Solero

-Annans splitt


visste du att...

Top Hat gjordes 1956?

Annans Splitt har funnits sen

1973 och har inte ändrats på

något sett?

Av selma - 6 maj 2008 15:09

Visst är det kul med kläder?!

Här kommer några måsten för

våren-sommaren för mej:

Klänning, Klänning, klänning!

Denna söta klänning är från

www.shop.hm.se

priset: 149 kr.

 

flip-flop, alla lika härliga!

Alla färger, alla är lika snygga

som praktiska!

Dem här kommer från

www.shop.hm.se

priset: 98 kr.

Denna vackra,romantiska kjol

finns på

www.shop.hm.se

priset: 198 kr.




JAG

Av selma - 6 maj 2008 15:01

Hejsan, kul att du tittar in på min blogg.

Jag har haft en blogg innan men börjar om

på nytt pga. tidsbrist.

Nu ska jag försöka komma igång igen!

Jag är en tjej som heter Selma och kallas

inget speciellt om man inte räknar med

Selma-Belma Selmis och lite sådana

namn. Jag bor i en mysig mitt-i-mellan-stor

stad, på min fritid blir det kören Cantabile,

(Med en riktigt kul körledare!)

sjunga, (ABSOLUT!) spela piano,

måla och rita, scrappa umgås

med min familj och mina vänner.

Här var bara liten del av mycket

av mitt liv och vad denna blogg kommer

att bestå av!


         // Selma.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

om du vann 60.000.000, vad skulle du göra/spendera för dom?
 Jag skulle leva lyxliv!
 Jag skulle ge pengar till bl.a cancerfonden, rädda barnen osv.
 Jag skulle ge till nära och kära!
 RESA!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards